Ga naar de inhoud

Over het UMCNL-bureau

UMCNL is de koepelorganisatie van de umc’s. Binnen UMCNL werken de umc’s aan gezamenlijke programma’s. UMCNL is namens de umc’s actief binnen verschillende regionale, landelijke en internationale samenwerkingsverbanden en neemt daarbij een coördinerende rol op zich. Richting de politiek behartigt UMCNL de belangen van de umc’s.  

UMCNL spreekt namens de zeven umc’s met één stem richting de overheid en (inter)nationale organisaties binnen de zorg, de wetenschap en andere sectoren. Verder heeft UMCNL een coördinerende rol bij het opstellen van richtlijnen en afspraken binnen de verschillende projecten en programma’s die lopen binnen de UMCNL-commissies en andere werkgroepen. Daarnaast zijn we verantwoordelijk voor de cao van alle umc-medewerkers. 

Werken bij UMCNL 

Werken bij UMCNL betekent afwisselend en boeiend werk, waarbij je elke dag bijdraagt aan een gezonde samenleving. Het UMCNL-bureau ondersteunt en adviseert de umc’s op tal van grote projecten. Denk daarbij aan thema’s als duurzaamheid, efficiënter werken in de zorg, onderwijs, arbeidsmarkt, en nog veel meer.  

Wij voeren deze taken uit met ruim veertig bevlogen collega’s op ons kantoor aan de Oudlaan in Utrecht.  

Vacatures

Ben jij een resultaatgerichte PMO’er met een hart voor de zorg van morgen? Zoek je een informele en ambitieuze werkomgeving waarin je meedenkt over vraagstukken in de zorg, onderzoek en onderwijs? Heb je interesse in de politiek? Dan ben jij de energieke en enthousiaste collega die wij zoeken. Ontdek hoe jij een sleutelfunctie kunt vervullen! 

Wie zijn wij?  

UMCNL is de brancheorganisatie van de Nederlandse universitair medische centra en de werkgeversorganisatie van de ruim 80.000 mensen die daar werkzaam zijn. UMCNL ondersteunt de zeven umc’s in het realiseren van hun maatschappelijke opgave. Bij het UMCNL-bureau in Utrecht werken zo’n 50 bevlogen collega’s. De organisatie bestaat uit een vijftal teams: Support, Mens & Organisatie (M&O), Kerntaken, Strategie & Public Affairs (SPA) en Communicatie. Je werkt vanuit je thuisbasis Team Support vooral voor Team SPA, maar ook bureaubreed.  

Wat ga je doen?  

Als PMO’er ga je een veelzijdige rol uitvoeren, waarbij je een belangrijke schakel bent in de ondersteuning van de gedreven programmamanagers en (beleids)adviseurs bij de uitvoering van impactvolle, integrale programma’s en projecten in de zorg. Ook ondersteun je ons Public Affairs-team, werk je aan bureaubrede projecten als het maken en monitoren van een jaarplan en ondersteun je bij de herziening van het functiewaarderingssysteem van de umc’s.  

Jij ondersteunt bij de coördinatie en planning, bewaakt het overzicht en de projectvoortgang van de diverse projecten. Daarnaast heb je oog voor procesoptimalisatie en zorg je ervoor dat informatiestromen binnen de projecten optimaal verlopen. Met jouw politieke affiniteit volg je debatten en help je bij het verzenden van Kamerbrieven.  

Tevens organiseer jij bijeenkomsten, vergaderingen en congressen en je zorgt ervoor dat dankzij jouw voorbereiding agenda’s, vergaderstukken en presentaties in orde zijn. Als organisatietalent draai je je hand niet om voor het maken van complexe bestuurlijke afspraken. Kortom je bent een onmisbare spin in het web.  

Wat breng je mee  

  • Je herkent jezelf in de eigenschappen: proactief, gedreven, flexibel en verbindend. 
  • Je bent altijd op zoek naar manieren waarop het beter kan en vindt het leuk om je verder te ontwikkelen. 
  • Je hebt affiniteit met het werkterrein van de umc’s en bent geïnteresseerd in thema’s als public affairs, duurzaamheid en preventie.   
  • Je hebt een uitstekende kennis van de Nederlandse taal, Office 365 en hebt affiniteit met ICT.  
  • Hbo-denk- en werkniveau en een afgeronde opleiding op het gebied van projectondersteuning of bereid deze te volgen.  
  • Je kunt processen coördineren, verbanden leggen en consequenties, belangen en prioriteiten daarbij afwegen. 
  • Je houdt van een dynamische omgeving.  

Wat bieden wij jou? 

  • Uitstekende primaire (afhankelijk van ervaring en opleiding salarisschaal 8, minimaal €3430, – maximaal €4562,- cao umc’s bij 36 uur) en secundaire arbeidsvoorwaarden, 8% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering van 8,3%. Daarnaast kennen we voor de medewerkers een gunstige premieverdeling voor de pensioenopbouw (werkgever versus werknemer is respectievelijk 70%-30%).  
  • Ruimte voor groei en budget voor professionele ontwikkeling. 
  • Een warme, informele werksfeer.  
  • Een kleine organisatie met gedreven, collegiale professionals.  
  • Waardering voor eigen inbreng en initiatief bij het uitwerken van ideeën. 
  • Een aanstelling voor 32-36 uur per week. Een dag in de week thuiswerken is mogelijk.  
  • In eerste instantie een aanstelling voor een jaar, met uitzicht op een aanstelling voor onbepaalde tijd. 

Meer weten of solliciteren? 

Geïnteresseerd in deze mooie kans? Solliciteer dan vandaag nog. Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met Rozemarijn Schalkx, bestuurssecretaris via rozemarijn.schalkx@umcnl.nl (opent in nieuw tabblad). Graag ontvangen we je sollicitatie voor 24 november 2025 via hetzelfde mailadres. De eerste ronde gesprekken staat gepland voor woensdag 3 december. 

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.  

Download de vacaturetekst

Medewerkers van UMCNL

Natascha van Amersfoort

Secretaresse directiesecretariaat

Daniëlle van Bentem

Programmamanager

Jeanine Brink

Senior beleidsadviseur patiëntenzorg

Govert Buijs

Senior adviseur public affairs

Noortje Damen

Senior beleidsadviseur arbeidszaken

Bianca Dekker

Secretaresse team kerntaken, onderwijs & onderzoek

Petra Drankier

Senior beleidsadviseur onderwijs & onderzoek

Petra Erne

Senior beleidsadviseur

Gabrielle van Es

Officemanager

Hermien Gaasbeek

Projectleider eBROK

Job Gerritsen

Junior beleidsadviseur

Jelle Goossens

Senior beleidsadviseur digitalisering

Vera Groenenberg

PMO team strategie & public affairs

Hugo van Haastert

Senior strategisch beleidsadviseur

Judith Hellemons

Communicatiemedewerker

Keet van den Heuvel

Beleidsadviseur opleidingen & arbeidsmarkt

Inge van Houdt

Manager Kerntaken

Jadeena Janssen

Beleidsadviseur arbeidszaken

Kim Karsenberg

Senior beleidsadviseur onderwijs & onderzoek

Marjo Knapen

Projectleider leefstijl in de zorg

Marlies Kos

PMO ROBIJN & zeldzame aandoeningen

Liza Kozlowska

Secretaris beoordelingscomité expertisecentra zeldzame aandoeningen (ECZA)

Dirk Kramer

Strategisch adviseur arbeidszaken

Birgit Meulenbroek

Senior beleidsadviseur sturing & financiering

Anouk Middelkamp

Senior communicatieadviseur

Rachel Mijdam

Adviseur Preventie & ECZA

Tamara Moll

Beleidsadviseur datagedreven patiëntenzorg

Hedwig Pijnenburg

Programmamanager toekomstbestendig functiewaarderingssysteem

Geeske Posthouwer

Beleidsadviseur sturing & financiering

Ylana Rijsbergen

Junior beleidsadviseur

Liliane de Ruiter

Senior beleidsadviseur strategie

Rozemarijn Schalkx

Bestuurssecretaris, Leidinggevende Team Support

Karin Schepers

Secretaresse team kerntaken, opleidingen & patiëntenzorg

Melanie Schmidt

Directeur

Andy Schuurmans

Senior beleidsadviseur

Dini Smilde

Senior beleidsadviseur opleidingen

Odile van Stuijvenberg

beleidsadviseur dure geneesmiddelen

Leontien Sturms

Senior beleidsadviseur programmamanager citrien 3.0

Hayat Suleiman

Beleidsadviseur kerntaken

Heleen Tijink

Senior beleidsadviseur patiëntenzorg

Hanna Toornstra

Manager Mens & Organisatie

Tim Toornvliet

Senior communicatieadviseur

Cliff Urlings

Senior beleidsadviseur arbeidszaken

Jasmijn Verbeek

Senior adviseur public affairs

Annemarieke Verboom

Manager Strategie & Public Affairs

Geert Westerhuis

Senior communicatieadviseur, persvoorlichter

Ria Zondervan

Senior beleidsadviseur patiëntenzorg

Jan Maarten van der Zwan

Senior beleidsadviseur kerntaken