UMCNL spreekt namens de zeven umc’s met één stem richting de overheid en (inter)nationale organisaties binnen de zorg, de wetenschap en andere sectoren. Verder heeft UMCNL een coördinerende rol bij het opstellen van richtlijnen en afspraken binnen de verschillende projecten en programma’s die lopen binnen de UMCNL-commissies en andere werkgroepen. Daarnaast zijn we verantwoordelijk voor de cao van alle umc-medewerkers.
Werken bij UMCNL
Werken bij UMCNL betekent afwisselend en boeiend werk, waarbij je elke dag bijdraagt aan een gezonde samenleving. Het UMCNL-bureau ondersteunt en adviseert de umc’s op tal van grote projecten. Denk daarbij aan thema’s als duurzaamheid, efficiënter werken in de zorg, onderwijs, arbeidsmarkt, en nog veel meer.
Wij voeren deze taken uit met ruim veertig bevlogen collega’s op ons kantoor aan de Oudlaan in Utrecht.
Vacatures
Ben jij een resultaatgerichte PMO’er met een hart voor de zorg van morgen? Zoek je een informele en ambitieuze werkomgeving waarin je meedenkt over vraagstukken in de zorg, onderzoek en onderwijs? Heb je interesse in de politiek? Dan ben jij de energieke en enthousiaste collega die wij zoeken. Ontdek hoe jij een sleutelfunctie kunt vervullen!
Wie zijn wij?
UMCNL is de brancheorganisatie van de Nederlandse universitair medische centra en de werkgeversorganisatie van de ruim 80.000 mensen die daar werkzaam zijn. UMCNL ondersteunt de zeven umc’s in het realiseren van hun maatschappelijke opgave. Bij het UMCNL-bureau in Utrecht werken zo’n 50 bevlogen collega’s. De organisatie bestaat uit een vijftal teams: Support, Mens & Organisatie (M&O), Kerntaken, Strategie & Public Affairs (SPA) en Communicatie. Je werkt vanuit je thuisbasis Team Support vooral voor Team SPA, maar ook bureaubreed.
Wat ga je doen?
Als PMO’er ga je een veelzijdige rol uitvoeren, waarbij je een belangrijke schakel bent in de ondersteuning van de gedreven programmamanagers en (beleids)adviseurs bij de uitvoering van impactvolle, integrale programma’s en projecten in de zorg. Ook ondersteun je ons Public Affairs-team, werk je aan bureaubrede projecten als het maken en monitoren van een jaarplan en ondersteun je bij de herziening van het functiewaarderingssysteem van de umc’s.
Jij ondersteunt bij de coördinatie en planning, bewaakt het overzicht en de projectvoortgang van de diverse projecten. Daarnaast heb je oog voor procesoptimalisatie en zorg je ervoor dat informatiestromen binnen de projecten optimaal verlopen. Met jouw politieke affiniteit volg je debatten en help je bij het verzenden van Kamerbrieven.
Tevens organiseer jij bijeenkomsten, vergaderingen en congressen en je zorgt ervoor dat dankzij jouw voorbereiding agenda’s, vergaderstukken en presentaties in orde zijn. Als organisatietalent draai je je hand niet om voor het maken van complexe bestuurlijke afspraken. Kortom je bent een onmisbare spin in het web.
Wat breng je mee
- Je herkent jezelf in de eigenschappen: proactief, gedreven, flexibel en verbindend.
- Je bent altijd op zoek naar manieren waarop het beter kan en vindt het leuk om je verder te ontwikkelen.
- Je hebt affiniteit met het werkterrein van de umc’s en bent geïnteresseerd in thema’s als public affairs, duurzaamheid en preventie.
- Je hebt een uitstekende kennis van de Nederlandse taal, Office 365 en hebt affiniteit met ICT.
- Hbo-denk- en werkniveau en een afgeronde opleiding op het gebied van projectondersteuning of bereid deze te volgen.
- Je kunt processen coördineren, verbanden leggen en consequenties, belangen en prioriteiten daarbij afwegen.
- Je houdt van een dynamische omgeving.
Wat bieden wij jou?
- Uitstekende primaire (afhankelijk van ervaring en opleiding salarisschaal 8, minimaal €3430, – maximaal €4562,- cao umc’s bij 36 uur) en secundaire arbeidsvoorwaarden, 8% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering van 8,3%. Daarnaast kennen we voor de medewerkers een gunstige premieverdeling voor de pensioenopbouw (werkgever versus werknemer is respectievelijk 70%-30%).
- Ruimte voor groei en budget voor professionele ontwikkeling.
- Een warme, informele werksfeer.
- Een kleine organisatie met gedreven, collegiale professionals.
- Waardering voor eigen inbreng en initiatief bij het uitwerken van ideeën.
- Een aanstelling voor 32-36 uur per week. Een dag in de week thuiswerken is mogelijk.
- In eerste instantie een aanstelling voor een jaar, met uitzicht op een aanstelling voor onbepaalde tijd.
Meer weten of solliciteren?
Geïnteresseerd in deze mooie kans? Solliciteer dan vandaag nog. Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met Rozemarijn Schalkx, bestuurssecretaris via rozemarijn.schalkx@umcnl.nl (opent in nieuw tabblad). Graag ontvangen we je sollicitatie voor 24 november 2025 via hetzelfde mailadres. De eerste ronde gesprekken staat gepland voor woensdag 3 december.
Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Download de vacaturetekst
Medewerkers van UMCNL
Natascha van Amersfoort
Secretaresse directiesecretariaat
Daniëlle van Bentem
Programmamanager
Jeanine Brink
Senior beleidsadviseur patiëntenzorg
Govert Buijs
Senior adviseur public affairs
Noortje Damen
Senior beleidsadviseur arbeidszaken
Bianca Dekker
Secretaresse team kerntaken, onderwijs & onderzoek
Petra Drankier
Senior beleidsadviseur onderwijs & onderzoek
Petra Erne
Senior beleidsadviseur
Gabrielle van Es
Officemanager
Hermien Gaasbeek
Projectleider eBROK
Job Gerritsen
Junior beleidsadviseur
Jelle Goossens
Senior beleidsadviseur digitalisering
Vera Groenenberg
PMO team strategie & public affairs
Hugo van Haastert
Senior strategisch beleidsadviseur
Judith Hellemons
Communicatiemedewerker
Keet van den Heuvel
Beleidsadviseur opleidingen & arbeidsmarkt
Inge van Houdt
Manager Kerntaken
Jadeena Janssen
Beleidsadviseur arbeidszaken
Kim Karsenberg
Senior beleidsadviseur onderwijs & onderzoek
Marjo Knapen
Projectleider leefstijl in de zorg
Marlies Kos
PMO ROBIJN & zeldzame aandoeningen
Liza Kozlowska
Secretaris beoordelingscomité expertisecentra zeldzame aandoeningen (ECZA)
Dirk Kramer
Strategisch adviseur arbeidszaken
Birgit Meulenbroek
Senior beleidsadviseur sturing & financiering
Anouk Middelkamp
Senior communicatieadviseur
Rachel Mijdam
Adviseur Preventie & ECZA
Tamara Moll
Beleidsadviseur datagedreven patiëntenzorg
Hedwig Pijnenburg
Programmamanager toekomstbestendig functiewaarderingssysteem
Geeske Posthouwer
Beleidsadviseur sturing & financiering
Ylana Rijsbergen
Junior beleidsadviseur
Liliane de Ruiter
Senior beleidsadviseur strategie
Rozemarijn Schalkx
Bestuurssecretaris, Leidinggevende Team Support
Karin Schepers
Secretaresse team kerntaken, opleidingen & patiëntenzorg
Melanie Schmidt
Directeur
Andy Schuurmans
Senior beleidsadviseur
Dini Smilde
Senior beleidsadviseur opleidingen
Odile van Stuijvenberg
beleidsadviseur dure geneesmiddelen
Leontien Sturms
Senior beleidsadviseur programmamanager citrien 3.0
Hayat Suleiman
Beleidsadviseur kerntaken
Heleen Tijink
Senior beleidsadviseur patiëntenzorg
Hanna Toornstra
Manager Mens & Organisatie
Tim Toornvliet
Senior communicatieadviseur
Cliff Urlings
Senior beleidsadviseur arbeidszaken
Jasmijn Verbeek
Senior adviseur public affairs
Annemarieke Verboom
Manager Strategie & Public Affairs
Geert Westerhuis
Senior communicatieadviseur, persvoorlichter
Ria Zondervan
Senior beleidsadviseur patiëntenzorg
Jan Maarten van der Zwan
Senior beleidsadviseur kerntaken